زمان جاري : دوشنبه 11 تیر 1403 - 11:47 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / همراه اول / آموزش چگونگی انتقال اعتبار در سیم کارت های همراه اول
ارسال پاسخ جديد
آموزش چگونگی انتقال اعتبار در سیم کارت های همراه اول
تعداد بازدید: 116
mohsenah آفلاين


ارسال‌ها : 330

عضويت:31 /4 /1392

سن: 20

شناسه ياهو:

تشکرها : 24

تشکر شده : 49

آموزش چگونگی انتقال اعتبار در سیم کارت های همراه اول

معرفی سرویس :



مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس مبلغ
اعتبار مورد نظر خود را به شماره دیگری انتقال دهند. برای این منظور از دو
روش کد های میان بر (USSD) و تلفن گویای 444 (IVR) می توان استفاده نمود.



نحوه انتقال اعتبار :



در این روش با ارسال کد های میان بر با فرمت ذیل می توان اعتبار مورد نظر را انتقال داد:



# (********9891)شماره مشترک دریافت کننده *میزان اعتبار* رمز انتقال *132*



رمز انتقال :



برای دریافت این رمز، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 8910 ارسال تا رمز
انتقال که عددی 8 رقمی می باشداز طریق پیامک برای شما ارسال گردد.



در صورت نیاز مشترکین می توانند کد رمز خود را از طریق تلفن گویای 444 (IVR) تغییر دهند.



مشترکین تلفن همراه در صورت فراموش نمودن رمز خود، می توانند رمز خود را
ازطریق ارسال پیام کوتاه به شماره 8910 مجددا دریافت نمایند.



مشترک می تواند در هر بار انتقال اعتبار، مبالغی بین 10000 ریال تا 100000
ریال (1000 تا 10000 تومان) را به شماره دیگری انتقال دهد.



مشترک می بایست پس از انتقال اعتبار حداقل 5000 ریال اعتبار باقیمانده
داشته باشد برای مثال جهت انتقال 10000 ریال مشترک می بایست حداقل 15000
ریال اعتبار داشته باشد.

کارمزد این سرویس 400 ریال برای هر بار انتقال می باشد.



به ازاء هر 5000 ریال اعتبار انتقال یافته، 15 روز از زمان اعتبار مشترک
انتقال دهنده (A) کسر و به زمان اعتبار مشترک دریافت کننده اعتبار (B)
اضافه می گردد. برای مثال در صورت انتقال مبلغ 10000 ریال مدت زمان 30 روز
از زمان اعتبار مشترک انتقال دهنده (A) کسر و به زمان اعتبار مشترک دریافت
کننده اعتبار (B) اضافه می گردد



قبل از شماره مشترک دریافت کننده اعتبار (B) حتما می بایست عدد 98 با فرمت ذیل اضافه گردد:



9891xxxxxxxx




برای مثال شماره تلفن 9191234567 باید با فرمت 989191234567 وارد گردد.



پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، برای مشترک انتقال دهنده (َA)و دریافت
کننده اعتبار (B)پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال ، مبلغ انتقال
یافته و اعتبار جدید ارسال می گردد.



نکات قابل توجه:



در صورتی که مشترک انتقال دهنده (َA) در وضعیت خط صفر (Idle) ، قطع ، معلق
(Suspend)، غیرفعال (Disable) ، لیست سیاه (BlackList) و یا سلب
امتیاز(Pool) باشد امکان انتقال اعتبار وجود ندارد.



در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال (و به تبع آن زمان اعتبار مورد
انتقال ) با شرایط تعیین شده مطابقت نداشته باشد انتقال انجام نمی گردد.



در صورتی که با انجام انتقال اعتبار، وضعیت مشترک انتقال دهنده به دلیل
کاهش اعتبار زمانی معلق (Suspend)یا غیرفعال (Disable) گردد ، ابتدا به
مشترک اطلاع رسانی گردیده و در صورت تایید وی انتقال انجام می گردد.



پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه ، پیامی به وی ارسال
می گردد تا در صورت تایید آن توسط مشترک انتقال انجام گردد.



در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت
معلق (Suspend)باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار قبلی وی اضافه گردیده و
زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه و
وضعیت مشترک فعال می گردد.



در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مبلغ در وضعیت یکطرفه
باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه گردیده و زمان انتقال یافته نیز
به زمان اعتبار قبلی مشترک (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال می گردد.



در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت
غیرفعال (Disable) باشد ، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقل گردیده و زمان
اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه می
گردد.



در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) در وضعیت خط صفر (Idle) یا سلب امتیاز (Pool) باشد امکان دریافت اعتبار وجود ندارد.



در صورتی که سیم کارت مشترک دریافت کننده اعتبار (B) قطع باشد انتقال انجام می گردد لیکن مشترک (B) امکان دریافت پیام را ندارد.



در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) خاموش باشد انتقال انجام می
گردد و پس از روشن نمودن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکه موجود
باشد پیام به وی تحویل می گردد.





هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک روز حداکثر 5 بار اعتبار خود را انتقال دهند.



حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک روز 100000 ریال (10 هزار تومان) می باشد.



هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک ماه حداکثر 30 بار اعتبار خود را انتقال دهند.



حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه 500000 ریال (50 هزار تومان) می باشد.



تعاریف:



وضعیت خط استفاده نشده (Idle) : تلفن های همراه اعتباری با اولین تماس یا
ارسال SMSفعال گردیده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و
مهلت اعتبار زمانی آن پایان نیافته باشد به عنوان تلفن همراه استفاده نشده
(Idle) شناخته می شوند0



معلق (Suspend): تلفن های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار وارد وضعیت معلق (Suspend) خواهند شد.



غیرفعال (Disable) : در صورت اتمام مهلت زمانی و عدم
تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 2 ماه) تلفن های همراه اعتباری غیر
فعال (Disable) خواهند گردید.



سلب امتیاز(Pool) : در صورت اتمام مهلت زمانی مرحله غیر
فعال و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 12ماه) تلفن های همراه
اعتباری سلب امتیاز(Pool) خواهند گردید.



لیست سیاه (BlackList) : در صورتی که مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد نمودن پین شارژ ، 5 بار اشتباه نماید خط وی وارد لیست سیاه می شود.

قطع: در صورتی که خط مشترک در سیستم خدمات مشترکین قطع باشد.



توجه : مشترک گرامی مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط
دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد لذا توصیه می گردد در حفظ و
نگهداری از تلفن همراه و رمز عبور 8 رقمی خود نهایت دقت را به عمل آورید.


دست در دست هم دهیم
انجمن را کنیم آباد


پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 15:36
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ

: