زمان جاري : دوشنبه 11 تیر 1403 - 11:12 قبل از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / امنیت و مقابله با نفوذ / ترفند پیدا کردن دزدهای وایرلس(مهم)
ارسال پاسخ جديد
ترفند پیدا کردن دزدهای وایرلس(مهم)
تعداد بازدید: 106
mohsenah آفلاين


ارسال‌ها : 330

عضويت:31 /4 /1392

سن: 20

شناسه ياهو:

تشکرها : 24

تشکر شده : 49

ترفند پیدا کردن دزدهای وایرلس(مهم)

آیا شبکه بی سیم اینترنت شما کند کار می کند؟ آیا به طور مداوم اتصال به اینترنت شما قطع می شود و دلیل آن را نمی توانید پیدا کنید؟ به احتمال قوی، کسی از سیگنال های وای فای شما بدون اجازه استفاده می کند و شما نمی دانید. البته اگر این مشکلات به طور دایمی برایتان پیش می آید، شاید مشکل از شبکه اینترنتی باشد. اما اگر گاهی وسط استفاده از اینترنت سرعت به طور ناگهانی کم یا بدون دلیل اتصال قطع می شود، احتمال دارد که مورد هجوم یک دزد وای فای قرار گرفته باشید. به ویژه اگر این قطعی ها یا کاهش سرعت ها روزانه و در ساعات مشخصی رخ بدهند، باید مطمئن شوید که فرد دیگری نیز به شبکه وای فای شما وصل است و از آن استفاده می کند.
در اینگونه موارد، نخستین و آسان ترین کاری که باید بکنید، چک کردن شبکه وای فای و اطمینان از امنیت آن است. هنگام نصب روتر، از شما خواسته می شود رمزی برای پروتوکل بی سیم )WEP( خود تعیین کنید. در واقع این رمز، عبارت عبور برای دسترسی به شبکه وای فای اختصاصی هر کاربر است. اگر رمزی برای آن تعیین نکرده باشید، یعنی یک شبکه بی سیم باز ساخته اید که هر فردی به راحتی می تواند به آن وصل و از اینترنت شما استفاده کند.
نداشتن عبارت عبور برای شبکه وای فای به این معناست که به راحتی به هکرها و دزدهای اینترنتی اجازه استفاده رایگان از اینترنت خود را داده اید. آنها حتی می توانند از این طریق از شما سواستفاده نیز بکنند. شاید حتی شبکه شما را هک کنند.
حتی اگر برای شبکه وای فای خود عبارت رمز یا همان کلید WEP نیز تعیین کرده باشید، باز توفیری ندارد. زیرا همسایه شما می تواند با کمی تلاش، رمز آن را به دست بیاورد. برای اینکه بدانید آیا افراد دیگری غیر از شما از اینترنتتان استفاده می کند، باید ثبت وقایع )log( شبکه بی سیم را چک کنید. برای این منظور، به منوی استارت در ویندوز بروید، گزینه My Network Places را انتخاب کنید. سپس روی گزینه View Entire Network کلیک کنید. اگر دستگاه هایی غیر از دستگاه هایی که شما به آنها اجازه دسترسی داده اید از شبکه استفاده کرده اند، یعنی شما دزد اینترنت دارید.
روش مشابه دیگری نیز برای تعیین تعداد کاربران وای فای، از طریق چک کردن جدول کلاینت های DHCP روتر وجود دارد. این فهرست نیز همچون قسمت ثبت وقایع ویندوز، همه دستگاه هایی که از شبکه وای فای استفاده می کنند را برایتان فهرست می کند. اگر متوجه شدید دستگاه هایی غیر از دستگاه های خود شما در شبکه وجود دارند، یعنی صددرصد کسی بدون اجازه از وای فای شما استفاده می کند.

دست در دست هم دهیم
انجمن را کنیم آباد


چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 10:49
وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ

: